Nytt år

Oj, det var ju en tid sen jag skrev någonting. Hela jul och nyårshelgen har bara flugit förbi och nu är det nytt år. 2009. Imorgon åker jag hem till mams och paps!! Whoop whoop!! O så syster yster så klart.

Lite snö fick vi i natt. Det var härligt att vakna upp och se att det på sina ställen var riktigt vitt. Men kallt har det varit idag. Brr. Snacka om att jag fortfarande fryser efter att ha stått i stallet i 1,5 timmar medan hovslagaren slogs (!) med Masi. Masi har ju inte riktigt fattat att han blir äldre för varje år. Han tror nog att han blir yngre och yngre, i alla fall så beteer han sig som om han aldrig i livet har blivit skodd. Säkert! Nu har jag duschat, klätt på mig dubbla lager kläder, tredubbelt med sockor och ligger under en yllefilt i soffan....

Tåget är på väg...ja alltså natt tåget. Det tåget som kommer varje kväll med en dos sömn. Tittorna börjar klia och kudden kallar på mig. Försöker hålla mig vaken en timme till. Min hårt arbetande bonde är på väg hem. Hemma om en timme. Försöker hitta på något att göra så att jag inte somnar. Har redan packat väskan, har nattat hästarna, har ingen disk, det enda jag skulle kunna göra är att vika tvätten och bära upp den.

Junior har fukteksem. Stackars liten. Han har kliat sönder sig i nacken. Har tvättat och smort in med uttorkande medel. Till råga på allt så har jag bandagerat hans ena bakben så att han inte ska kunna klia sig lika mycket. han ligger i köket vid elementet och tycker synd om sig själv. Jag tycker också synd om han men vill inte visa det för han. Smart som han är så vänder han det kanske emot mig tillslut. Hoppas att han blir bättre nu, även om jag ska åka hem och inte kan pyssla om han. Det blir Thomas uppgift, han får pyssla och syssla med han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0