Ensam är tråkigt

Fy vad tråkigt det är att sitta hemma ensam. Älskling jobbar och jobbar och jobbar. Han är väl hemma vid elva idag. O så har han jobbat hela veckan. Och så skahan jobba hela dagen i morgon. Suck. Det är hur tråkigt som helst. Känns som att dagarna kryper fram. Kan ju inte rida nu heller när det är så mycket snö och jag har bara 7 broddar. Fan jag har tappat bort en. Funderar på om jag ska storstäda hela huset i morgon...det får vi se, men dammsuga och dammtorka måste jag göra ändå.

Idag åkte jag, Agge, Andrea och Leo skridskor i Trelleborg.Roligt värre. Det gick bättre denna gången. Kan skrinna baklänges och nästan stanna. Whoop!! Leo tog i för allt vad han var värd och svetten rann när vi var klara. Men duktig var han eftersom det var första gången han åkte.

Det har snöat igen idag. Kom riktigt mycket under ca en timmes tid nu på eftermiddagen. Men jag tror att det har slutat nu. Men det skulle tydligen snöa mera i natt. Hoppas inte att det är halt på vägarna när älskling ska köra hem i kväll/natt.

Nu tänkte jag gå ut till hästarna och borsta dem och linda Masis ben, han har varit lite svullen i benen nu de senaste dagarna. Eller ja han blir det när han står inne i boxen på nätterna men försvinner när han är ute och rör på sig. Lilla gubben är ju 18 år nu så det kan ju vara lite ålderskrämpor. Tänk att han har varit hos mig i 11,5 år nu. Shit va tiden flyger förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0