Ridning

Idag tog jag som planerat båda hästarna på en skritt tur. Masi var först ut och han var sitt vanliga jag. Trög när vi red från stallet och pigg som satan när vi vände hem. Vadå ta det lugnt? Och broms, vad är det för nåt? Peace var precis tvärtom. Pigg när vi red hemifrån och trög när vi vände hemåt...bägge hästarna fick trava lite också. Masi i nån form av släng/lunk/skogsmulle trav. Jag orkade inte jobba han nåt för jag vet att det hade slutat i bråk. Peace däremot var mycket medgörlig i traven och svarade bra på hjälperna. Verkar vara en riktigt trevlig häst. Men kan tydligen inte galoppera enligt ägaren...

Imorse efter att jag hade fodrat och släppt ut hästarna så gick jag in o la mig på soffan och lyssnade lite på radio. Det tyckte Junior också var mysigt. Och jag hittade han sen så här i soffan...


Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Jepp det var PeeWee som var i ridhuset samtidigt.. Dock är hon väl inte helt 100% i sitt ben.. Men men..

Mjo det hade jag kunnat göra.. Får se om jag får tid någon dag :)



Hehe nä usch att galoppera på Peace.. Han har verkligen ingen balanserad galopp.. utan en släng/travar galopp.. Livsfarlig :P

Peace brukade vara trög när man red hemifrån och pigg när man skulle tillbaka :P

2009-12-10 @ 11:54:03
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Jo Sparris e ganska så stor :P Paccino har varit iväg..och han kom hem igen i början av sommaren :)

2009-12-10 @ 13:16:57
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0