Onödiga saker

Det finns så många onödiga saker. Som förkylning till exempel. Vem kom på det? Och vad ska det vara bra för. Jag har ingen aning. Man orkar ju ingenting och somnar på soffan under rasten på jobbet. Vaknade i natt och det kändes som om jag jag hade svalt en hel sapnn med sand. Försökte dricka, harkla och hosta men inget hjälpte. Så idag har jag ätit vicks halstabletter all day long. Funkar bra och halsen har väl känts ok hela dagen. Men tyvärr så får man lite biverkningar efter att man har ätit en hel påse vicks.....fiser som en gravid kamel i öknen.....Eeeek! För övrigt så har dagen varit lite upp och ner. Vi har många inskolningar just nu på alla tre avdelningarna och det är tidskrävande vilket gör att de andra barnen inte får lika mycket uppmärksamhet vilket alltid är jobbigt. När vi var ute på förmiddagen så kändes det som om vi bara hade små barn och jag kollade runt och undrade vart alla våra stora barn har tagit vägen. Min inskolning går bra men idag var lille P så trött efter 4 timmar att han somnade i min famn precis innan mamma skulle komma och hämta han. Imorgon ska han vara ytterligare några timmar längre och tanken är att han ska sova i vagnen ute med de andra barnen efter lunch. Vi får väl se hur det går, men är han lika trött som han var idag så blir det nog inga problem. Nu ska jag slappa och lite annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0