Ja ja ja......nähä, inte idag heller

Trodde att jag skulle få hem Thomas i något lunda normal tid idag....det såg positivt ut en tid, men icke. Det lär bli lika sent i kväll som de andra kvällarna, eller nätterna. Vilken tid han egentligen varit hemma vet jag inte, för jag har sovit, men det har varit mellan 12 och 1 på natten. Så nu ska Nannas catering rycka ut igen. Ikväll serveras det ris och kassler gratäng med ananas och bearneis sås.

Men innan det så ska jag rida Masi på fältet här hemma. Nu har de tröskat och pressat. Lagom bra väder att rida idag också. Vinden fläktar så de värsta flugorna håller sig förhoppningsvis borta.

Nu har vi öppnat förskolan i Västerstad igen efter sommaruppehållet. Skönt att vara "hemma" så kallat. Har fått en hel del gjort under dagen och träffat några barn som har varit hemma hela sommaren. Roligt att se hur de har vuxit och utvecklats. Nu har vi bara en arbetsdag kvar på förskolan med barnen denna veckan. Torsdag och fredag har vi kompetensutveckling i Hörby samt planering på förskolan inför detta läseåret. Ska bli riktigt skoj att dra igång verksamheten och alla grupper. Barnen längtar nog också efter det. En flicka frågade mig idag om vi inte kunde ha våra riktiga samlingar med sång och lek och så ville hon räkna på finska som vi gjorde innan sommaren. Söta barn!

Denna vecka ska jag också hinna med sovrummet som nu börjar dra ut på tiden tycker jag. Det är egentligen inte mycket kvar. Taket och väggarna ska målas likaså takbjälkarna, golv och lister, sen är det klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0