Ensam igen

Nu sitter jag här, ensam med Junior och min bebis. Lika roligt som det är att ha mamma och pappa här och bli lite ompysslad och bortskämd lika tråkigt är det när de åker hem. Huset känns tomt och tyst. Mörkret kryper närmare och närmare. Känns som om hösten närmar sig med stora steg. Junior sitter vid dörren och väntar och undrar när någon mer ska komma hem. Han har redan ett par gånger varit uppe i gästrummet och kollat ifall där inte är någon mamma och pappa där.

Thomas jobbar. Har ingen aning om när han kom hem i natt, men det lär bli lika sent idag igen. Hade tänkt rida på fältet idag men kom hem sent efter att jag varit ute med mat åt Thomas. Junior var hos sin mamma och syster under tiden. Han har alltid lika roligt där.

Funderar på om jag ska gå och lägga mig. NCIS börjar om en stund på trean. Hoppas bara att det inte är ett avsnitt som jag sett för många gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0