Snart sommar

Det verkar som att våren är här och att sommaren kommer med stormsteg. Hur vet jag det? Fästingar. Hittade en fästing på Junior i morse. Så nu ska det inhandlas Fästinghalsband och Frontline. Sen får jag väl ta och switcha hästarna med, men det måste bli lite varmare eftersom det medlet ska späs ut i vatten och strykas ut på hästarna. Men det ska bli varmare nästa vecka.

I helgen har vi varit ute mycket. Jag har äntligen lyckats med det som jag trodde att var omöjligt. Junior kan faktiskt bli trött. Han var helt slut igår. Vi hälsade på Agge, Naggi och Noni. Sen hälsade vi på hunden Simon. Plus att vi var ut nästan hela dagen, mycket spring efter bollen och frisbin. Han var trött på kvällen.

Thomas byggde ett litet växthus åt mig igår. Det blev så fint så fint. Nu har alla mina grönsaksplantor flyttat ut. Det blev riktigt tomt i köksfönstret. Nu måste vi bara bygga ett litet trädgårdsland på andra sidan jordgubbsplantorna för där ska jag ha ärter, gräslök och persilja.

Har börjat rensa upp på baksidan av stallet, har kört bort en massa sten, jämnat till jorden, räfsat lite, grävt ner strömkabeln till staketet som Junior höll på att dra ner när han fastnade i den. Det börjar se riktigt fint ut, men det är massor kvar att göra.

Nu ska jag krypa ner under filten i soffan oc bara njuta av dagens sista vakna timmar framför tv:n. I morgon är det jobb igen. Ny vecka, nya utmaningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0