Glöm det

Det här med sovmorgon på onsdagar kan jag nog bara glömma. Att få sova till kl 7 en vardag i veckan är tydligen för mycket att begära. Jag förberedde mig så bra tyckte jag. Tog ett allvarligt snack med Junior om att vi inte stiger upp innan kl 7. Försökte dessutom trötta ut honom igår kväll med att kasta boll extra länge med honom. Sa till Thomas att han absolut inte fick ringa och väcka mig innan kl 7. Kom ihåg att ställa om väckarklockan från 4:45 till 7:00.

Jepp

Kl 4 vaknar jag av att jag undrar vem FAN som tände lampan i sovrummet! Aha, det åskar utanför mitt sovrumsfönster. Lagom roligt tyckte väl jag. Är i alla fall så trött att jag inte orkar bry mig. Känner hur ögonen stänger sig av sig själv. Snart sover jag...snart...snart...sna....Men vem e idioten som kör med dammsugaren mitt i natten? Jepp, det regnade ute. Eller det regnade inte, det ÖSregnade. Trodde att huset skulle sköljas ner i hagen. Lika bra att gå på toaletten, man blir väl aldrig så kissnödig om nätterna som när regnet skvalar på taket. Sen låg jag där i sängen och lysnade på mullrandet. Sms:ad Thomas som var på väg till nordvästra Skåne. Rullade tummarna. tror jag somnade igen vid halv 6 eller nåt.

Summan av det hela. När klockan ringde kl 7 var jag lika trött som igår när klockan ringde 4:45. Hoppet om sovmorgon på onsdagar har jag spolat ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0