Trött och förkyld

Nu är jag trött, riktigt trött. Och förkyld. Vill krypa ner i soffan under en filt...men det går inte för jag måste planera morgondagens undervisning och så skriva mail, laga mat.

Denna dageb har varit ok. Jag har hållit i lite lektioner och det har gått bra. Idag var barnen inte fullt så oroliga som igår. De gjorde vad de skulle göra och kunde väl sitta hyfsat stilla. Kan inte låta bli att förundras över hur många barn som har speciella behov. Ja det har jag ju tänkt på många gånger under dessa 3 år. Jag kommer ihåg att det var kanske 2 personer i min klass som fick extra stöd av specialläraren. Nuförtiden kan det vara upp till 50% av klassen som springer hon specialläraren.

En annan sak som har slagit mig är alla dessa möten till höger och vänster. Shit man kan ju bli knäpp i huvvet. har nog fattat att jag kanske inte skall jobba i en skola. Men ´vill jobba med barn ändå. Fast det skall man inte säga högt, för då är man dum i huvvet eftersom man läser till lärare men inte vill jobba med just precis exakt det. 

Hur som helst så ska jag jobba på nu så att jag kan slappa lite sen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0