Första advent

Första advent. Vi hade sovmorgon idag. Vaknade kvart i 9!! Så det var bara att slänga på sig paltorna och ut för att fodra hästarna...Det hör inte till vanligheterna att vi sover så länge. Normal tid för oss att stiga upp på helgerna brukar vara vid 7. Ibland tidigare.

Linda vär här idag och vi tog en tur på hästarna. Masi fick sitt vanliga "anfall", det kallar vi nu för Dramaqueen-anfall. En familj en bit från oss har får och lamm och de var ute idag när vi skulle rida förbi deras hus. Masi blev först halvt hysterisk sen började Melissa också fjanta sig mest för att hon inte hade nåt annat att göra. Då blir ju Masi "rädd" på allvar för om Melissa blir rädd så då e det ju verkligen farligt. Nåja, han sprätte runt lite o sen kunde vi fortsätta rida.

Resten av dagen har vi tillbringat ute. Vi har röjt i verkstaden och börjat bygga 2 boxar till hästarna. Vi har väl kommit halvvägs, så om ett par dagar borde vi kunna stalla in hästarna. Men det är ju som sagt provisoriskt, vilket betyder att det ser kanske inte så super snyggt ut. Men det blev 2 stora boxar. Ska ladda upp bilder i morgon. Jag väntar bara på att ta in hästarna och kunna gå ut på kvällen o pyssla om dem. Kan se Masi när han lägger sig ner och stor njuter av sin etta med kök. Melissa kommer väl att beklaga sig eftersom hon är en riktig ute häst.

Kom på en till bra sak med att ha stall. Jag kan klippa Masi!! Nu har han så mycket päls att man inte ser var huvudet slutar och halsen börjar. O det e inte roligt att rykta honom när han har rullat sig i hagen.

I kväll har vi druckit glögg och ätit pepparkakor. O så har jag njutit av allt pynt som jag satte upp igår, Det kommer bilder av det i morgon med!!

Nu kallar kudden...ska snart lägga mig.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Coolt med tillfälligt stall! Ska säkert bli skönt! Vi har också pyntat lite här idag. Mamma och jag satte upp ett lysande hjärta i mitt gamla rum, metall-stjärnan i mamma och pappas sovrum, små ljusslingor på konerna utanför huset, liten ljusslinga i buskarna på gården och liten ljusslinga på balkongen. Har dessutom ljusstakar i vardagsrumsfönstren, en i köket och en i mitt rum, plus en stjärna på fot i mitt rum på hyllan. Mycket ljus! Värsta miljöbovarna! Ska ännu sättas upp två vita stjärnor i matsalsfönstren.

Vi tänkte hitta på nakki åt pappa att hitta på ett sätt att hänga upp Tro, Hopp och Kärlek under varandra i trappfönstret...men det gick han inte på...

2008-11-30 @ 23:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0