Hundarnas dagbok

Har tråkigt. Borde fixa stallet. Borde baka lussbullar. Borde hänga upp tvätt. Borde handla julgran. Borde damsuga. Orkar inte så jag förmedlar hundarnas tankar istället.

Laban:

Ännu en dag som började med att mattes klocka ringde JÄTTE tidigt som vanligt. Fattar hon inte att man inte ska stiga upp innan det är ljust. Suck. I ren protest så låg jag kvar i sängen när hon steg upp. Junior är inte på min sida, han stiger upp vilken tid på dygnet som helst, i hopp om att få gå ut. Hmm, behöver nog arbeta honom lite mera. Två mot en kan ju funka. Hoppet om sovmorgon lever.

Blev nerkallad när det var dags att gå ut. Hallo, fatta hur  mörkt det är ute. Hon påstår att klockan var 7.05, men jag tror att hon ljuger. Finns ingen chans att klockan är 7.05. Eftersom det var mörkt ute fick jag skälla extra mycket på...ingenting...detta gör jag verje gång. Mest så att alla vet att jag är en tuff liten jävel, även när jag är trött. Hästarna fick mat. Jag hittade en hästbajs..mums tänkte jag, precis vad jag behöver för att hämnas på dessa tidiga mornar. Men det lyckades inte i dag heller. Har matte ögon i nacken eller? Skit också.

In igen och blev totalt torterad när det var dags att troka tassarna. Kan matte inte vara lite försiktig, vet hon inte att jag är en porslins hund?? Försökte smyga upp till sovrummet...obäddad säng och smått fuktiga smutsiga tassar på vitt lakan...hämnden är ljuv. Men inte heller denna gången lyckades jag. Hon hann upp innan mig och bäddade sängen.

Lade mig i soffan...så skönt. Hittade en filt som var så mjuk o gosig. Blev väckt igen, va fan e det nu?? Ut igen? Jag har ju precis somnat. Vadå det hade gått en timme och klockan var 8.30?? Hoppa o bajsa på dig eller nåt. Men den lojala hunden som jag är så steg jag upp och ut. Skojar du med mig. Det regnar....Dagen blir inte bättre i alla fall.

Matte körde. HÄRLIGT!! Detta betyder sömn! Sover i sängen när matte inte är hemma. Här är jag skyddad från farliga saker. Junior har vakt vid dörren. Han verkar ju vara bra att ha till nåt i alla fall.

Nu kom hon hem. (Har varit borta typ 10 minuter) Säg inte att vi ska gå ut igen. Nej det verar inte så. Vi fick varsin godis bit. Jaha då lägger jag mig i soffan i gen då. Undrar vad vi ska göra idag?? Kanske åka bil, min favorit hobby näst efter att sova då så klart.

Väntar på jultomten. Matte har fått en massa paket. Jag känner igen doften. Kanske finns det nåt till mig med.

Junior:

Jippii, klockan ringde äntligen, hur länge ska hon sova?? Stig upp nu matte skynda dig. Springer ner för trappan. Står redo vid dörren...väntar...väntar...väntar...men hallå kan du skynda dig lite i alla fall. Jaa, nu öppnade hon dörren. Laban springe o skäller. Jag förstår mig inte på han alltid. Han verkar ha någon form av problem. Försöker skrämma Melinda, men hon vill inte leka med mig. Spring lite då så jagar jag dig, jag lovar jag ska inte bit...hårt i alla fall.

Efter en lång stund (vi var säkert innen i 4 timmar) gick vi ut igen. Ja hurra!! Katten vill fortfarande inte springa. Dumma katt. Springer runt en stund. Hittar min boll, min boll, min boll, min boll!! Ser hon min boll, min boll, min boll, min boll??!! Nähä inte idag.

Var inte ute så länge, sen körde matte. Suck va tråkigt, vad ska jag nu göra. Laban säger att jag ska ha vakt vid dörren igen medan han sover i sängen. Han säger att det är mitt jobb. Vad är ett jobb?? Går det att äta?? Lägger mig vid dörren. Matte e borta jätte länge. Nästan hela dagen. Nu kanske vi ska gå ut igen då??? Vad ska vi mera göra idag??

Laban säger att jultomten kommer snart. Vem e de?? Kan man äta jultomten??

Kommentarer
Postat av: Syrran

Mera sånt här!!! Vi hölla alla på att dö av skratt när jag läste detta för Mamma och Pappa :)

2008-12-19 @ 15:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0