Hundarnas dagbok, del 2

På allmänhetens begäran kommer här nu ytterligare ett inlägg om hundarnas tankar.

Laban:

Dag 653 i huset där ingen förstår mitt lidande.
Har stigit upp sjukt tidigt varje dag. Både lördag och söndag. Har inte haft sov morgon på...ja jag vet inte hur länge men vi började stiga upp jätte tidigt när hästarna flyttade in i stallet. AHA!! De är deras fel att jag blir väckt på helt ohumana tider. Nåja, Jag har ju alltid gissat att de (hästarna) inte är så smarta. De har de bevisat nu när de i likhet med Junior inte har något emot att bli väckta kl 7. (Jag ät fortfarande helt säker på att klockan inte är 7 som hon påstår). Men jag brukar hämnas på hästarna genom att skrämma dem när de rullar sig i hagen eller når sånt. Ni skulle se hur rädda de är för mig. Det går inte att beskriva.

Bristen på sömn har gjort så att jag lider av aptitförlust, jag fäller mer hår än vanligt (speciellt i sängen..hehe...) och känner mig väldigt irriterad på allt och alla.

Ungarna har varit här. Det är roligt med när de är här. Speciellt för att det finns 2 extra sängar att sova i på dagarna. På nätterna är dörren stängd så jag kan inte komma in.

Undrar vad som kommer att hända i veckan. Matte sa att vi ska hälsa på Tea i morgon. Det betyder att vi ska åka bil!! Hurra, äntligen något som jag tycker att är roligt. Och träffa flickor är heller aldrig fel. Väntar på jultomten. Har försökt förklara för Junior vem jultomten är men ärligt talat så tror jag att han är en sån där man kallar för "special child". Han fattar inget.

Just nu fundrerar jag på hur jag skall kommer ifrån att behöva bada. Matte har tjatat om att hon ska bada mig innan jul. Alltså, vet ni hur hemskt det är att bli våt. Jag vill ju inte ens gå ut när det regnar. Nu ska hon spruta vatten på hela mig. Sen så envisas hon med att blåsa varm luft ur någon konstig manick. Den e läskig kan jag meddela er. Rena tortyren. Hur ska jag komma ur detta??

Junior:

Har hittat min boll. Min fina runda boll, boll,boll, boll!! Matte kastade boll med mig idag. Boll,boll, boll, boll! Jag tycker att vi sover alldeles för mycket. Tänk så mycket mer boll man kunde kasta om man inte sov så mycket. Laban säger att jultomten kommer med saker som man har önskat sig. Jag fattar inte vem denna jultomten är. Jag tror inte att Laban heller vet vem han är. Han säger att han aldrig har sett jultomten så han kan inte förklara hur han ser ut. Om han inte har träffat jultomten, hur kan han då veta vem han är. O han tyxker jag e trög?!?

Om man kan få saker av jultomten som man önskar sig så önskar jag mig en boll. Boll, boll, boll, boll! Har jag föresten berättat att jag tycker om bollar?? Boll,boll, boll, boll,boll................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0